Bra, då vet jag. Troligen 1100-motor. Då stämmer det du säger att CNR370 har registrerats med DAF 55 motor från början då dessa har 33kW, din DAF 66 har 35kW och DAF 66 Marathon/Volvo 66 har 42kW.
Första steget var att förse bilen med hjul som gick att fylla luft i, de som satt var helt paj och halvt avkavlade. Städade även ut i bagaget. Hittade värdesaker som mellanaxeln och rattcentrum med Kalmarlogga, resten är förmodligen mer eller mindre utan värde.
CNR370tomtbagage.JPG
CNR370luftihjulen.JPG
/Fredrik
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Efter att ha plockat bort förgasaren och lossat alla fastrostade delar och rengjort in i minsta detalj, brutit/borrat bort rattlåset samt tömt tanken o fyllt på med ny bensin och även gått igenom tändningen med "ny" rotor och tändspole så gick den igång med lite startgas.
Tack. Nej mellanaxeln sitter inte monterad så det går inte. Har du möjlighet Philip att kolla lite på hur vakuumslangarna är kopplade på din DAF? Just nu går det inte att varva upp motorn, den bara puttrar och så pyser det i ventilen där det saknas en slang. Kan du kolla vart den skall vara kopplad?
CNR370vakuumventil.JPG
/Fredrik
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
basse skrev:Kan kolla imorgon! Vet du hur man fäster 140 stötfångare på tjorven? (Skrev i HFF:s projekttråd)
/Philip
Bra, tack! Vet inte men antar att det handlar om att modifiera fästen/stötfångare eller göra nya fästhål. Det finns ju Tjorvar med 140-stötfångare och CNR370 har ju till och med 164-stötfångare som passar väldigt bra fram.