Var och bessa idag och fick såklart ett j-vla stolpskott Det är lätt att få nedslag när man letar fel aktivt, exempelvis om spärrar till dörrlåsen, dålig avgasupphängning (fast allt är helt och original), instansat chassinr och dessutom öppnade varningstriangeln för att kolla om den var skadad
Höjdpunkten var när han försökte lägga i backen under bromstestet samtidigt som när billen var i rullning och han tryckte på gasen
Så nu är det ett verkstadsbesök och ombess innan den är besiktningsbefriad
/Philip
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tur besiktningskrånglet är över nä du fixat detta. Jag krävde bromsprov på väg då jag absolut inte ville dom skulle köra sönder drivaxeln. Bromsrullarna plågar drivaxeln alldeles förskräckligt.
Kom på att det var väldigt längesedan jag gjort ett inlägg på forumet, så nu är det dags.
Letade bra sätt att spela musik via bluetooth i min DAF 66 och hittade då bland annat Fosi ZK-502C på Amazon. Såg att den går att använda till likström 5-27V och fick idén att ha en sån i BYH (6V).
Ström och högtalare fans redan förberett till kupén av förra ägaren (slutet av 70-talet, början av 80-talet), högtalarna är monterade i gamla kaffeburkar på golvet under stolarna. Fästet till bluetooth mottagaren gjorde jag lite snabbt i Fusion 360 och skrev ut i min 3D skrivare (utskrivet i PLA). Gjorde så att den går att hänga i facket mellan stolarna på mellanväggen.
Inte den finaste lösningen just nu men det funkar väldigt bra . Ska göra om fästet och eldragningen så det blir snyggare framöver. Men körupplevelsen har definitivt höjts när man kan lyssna på valfri musik under körning .
/Philip
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.