Fanns det möjlighet att veva igång någon/några Tjorven med startvev? Eller var det bara någon av prototyperna som hade denna fördel?
Såg nämligen på en sida igår att någon skrivit följande:
"Det fanns en bil som främst posten använde förr och kallades 'Tjorven'
den hade även startvev. Fast det var inte alltid det fungerade så bra."
/Fredrik
Vevstart?
- HKC616
- Inlägg: 1669
- Blev medlem: 31 okt 2009 14:53
- Ort: Moheda
Vevstart?
Namn: Fredrik Nilsson
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190
CNR370
DRW087
OHD14W
50687/ELJ330
52091/DCC735
50012
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
CSJ294-såld
EOL256-såld
FHL758-såld
GAL299-såld
CFF517-såld
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190
CNR370
DRW087
OHD14W
50687/ELJ330
52091/DCC735
50012
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
CSJ294-såld
EOL256-såld
FHL758-såld
GAL299-såld
CFF517-såld
-
HCX316
- Inlägg: 10
- Blev medlem: 15 okt 2020 22:38
- Ort: Örebro
Re: Vevstart?
Vad jag minns så är orginaldomkraften utformad så att veven för att höja/sänka är utformad som en startvev men att det inte finns något uttag för att veva igång tjorvenmotorn. Månne något "DAF original" ?
Namn: Jonas Evehäll
Ägare till: HCX316
Ägare till: HCX316