Staberg

Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Staberg

Inlägg av torsten »

En Tjorv, med ståldubbade däck från 70talet, dubbla reservdäck, extra bensindunk, isskrapa, spade, borste, navigator, pannlampa, penna och anteckningsbok. Varför?
Jo, anmäld till DAKs nattorientering 1,5 mil utanför Falun. En skum 30 milatur i kanske blötsnö den 2dra november.
Ståldubb 70 tal.JPG
Startklar rallytjorv 121031.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Janne H
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 jan 2010 12:28
Ort: Sala

Re: Staberg

Inlägg av Janne H »

Härligt!
Hur gick det?
Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Re: Staberg

Inlägg av torsten »

Hur gick det ? Jag bröt.
Ett 25tal ekipage deltog. Det var en riktig nattorientering, så utan trippmätare, kartläsare och med uselt lyse blev det omöjligt. Trodde jag kunde använda navigatorn som trippmätare men det gick inte. Den bara räknade om alternativa färdvägar så avstånden hoppade hur som helst. Dubbdäcken hade jag glädje av, en kort bit grusväg var belagd med ojämn blötis och då är sommardäck chanslösa. Bilen funkade perfekt, så problemet satt i huvudet på drivern. Kunde inte memorera kartan, mindes bara till nosen på bilen. Glädjeämnen var en jättegod middag före start och så träffade jag Jularbo Evert som berättade att hans far kört KALMAR TERMINALen.
Tack vare att jag bröt var jag hemma 23:50. Väntan på allas målgång och prisutdelning, hade betytt att jag varit hemma 02:30 tidigast. Denna gång 27,3 mil utan prispengar.
Lite förbenad är jag allt så det kanske blir omstart nästa år.
Några deltagare i Nattorienteringen.jpg
Tjorven på Staberg 121102.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Re: Staberg

Inlägg av torsten »

Epilog:
Tvättat bilen i dag och upptäckte då att jag förlorat en navkapsel. Visserligen en Daf 66, men ändå.
Märkte också färgavsskrap från dörrkarmen på taket. Hade inte avluftat däcken tillräckligt. Men som tur gick det att polera bort helt.
Bytte tillbaka till sommardäck innan vinteruppställning för att inte skada plastmattan i garaget. Får nu stå i + 20 grader några dagar för att torka ur ordentligt. Bättre julklapp än hoprostade bromsar kan man få.
Skriv svar

Återgå till "Träffar & rallyn 2012"