I morgon lördag den 13/3 ska jag köra Alterrundan med Tjorven.
Rallyt är på ungefär 8 mil plus 5 mil dit på morgonen och 1.5 mil hem på kvällen.
Jag är lite orolig att inte ta mej runt så håll tummarna
Mest för att den känns lite bräcklig och att ja än inte fått ordentlig ordning på gången.
Hörselkåpor och diverse verktyg är nerpackade.
Rapport hur det gick och bilder kommer i slutet på helgen.
Veteranbilsrally 13/3 - Håll tummarna
- Johan
- Inlägg: 259
- Blev medlem: 07 nov 2009 21:23
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Veteranbilsrally 13/3 - Håll tummarna
Tidigare 52147
- torsten
- Inlägg: 648
- Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
- Ort: Järfälla
Re: Veteranbilsrally 13/3 - Håll tummarna
Härligt, vi håller tummarna. Jag säger som Lennart, med en sådan bil skall det väl inte behöva hända nåt.
- HKC616
- Inlägg: 1665
- Blev medlem: 31 okt 2009 14:53
- Ort: Moheda
Re: Veteranbilsrally 13/3 - Håll tummarna
Lycka till och hoppas det går bra, ska bli roligt att läsa rapporten och kanske några bilder?
/Fredrik
/Fredrik
Namn: Fredrik Nilsson
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
- Johan
- Inlägg: 259
- Blev medlem: 07 nov 2009 21:23
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Re: Veteranbilsrally 13/3 - Håll tummarna
Här kommer då rapporten från dagens övningar:
Problemet löste sej dock efter ett par minuter när jag upptäckte att ja inte satt
tillbaka en tändkabel sen jag kollade tändstiften igår, när den sen väl startade så
var jag så stressad att jag lämnade nycklarna i garagedörren å dörren öppen.
Tur man har snälla grannar som tog hand nycklarna å låste dörren. Sen när jag hämtat upp min medåkare och styrde mot Älvsbyn så gick det rätt så bra,
väglaget var inte det bästa eftersom det var delvis bar väg och det i kombination med
sommardäck och lite konstig variomatic gjorde att det vart en del tvära kast och ryck
när bakhjulen endera tappade eller fick fäste.
Kunde ligga i ungefär 70-80 km/h vilket får anses ganska bra. När sen starten skulle gå så ville den inte starta igen, den här gången var det startläget
på nyckeln som jäklades och start hädanefter skedde med skruvmejsel under huven. I övrigt under rallyt så gick den rätt så bra faktiskt men det börjar bli dags att gå igenom
och fixa upp allt som inte funkar som de ska, tomgång, variomatic, tändningslåset och
annat småfix. Det märks dock att det är en udda bil man kör, väldigt många kom fram och pratade och undrade
om bilen, många tittade en extra gång, tutade eller vinkade när vi kom körandes. Resultatet i rallyt var ganska hyfsat för oss två ungdomar, vi fick 19 av 34 poäng.
Kontrollerna efter vägen var omväxlande och en del ganska svåra. Det var frågor om Volvo
145 Express, gissa bilarna på bilderna, precisionsbackning, minnestest, pricka fälgen med
ett lod fäst i en motorlyft, frågor om motorcyklar och frågor om Norrbotten, totalt 7 kontroller. Totalt medverkade 77 bilar och det var väldigt varierat startfält.
Jag måste säga att jag är riktigt nöjd över dagen, Tjorven gick över förväntan trots lite småstrul
och vi vart inte stående efter vägen.
*Edit: Såg nu att det fanns en flik om veteranbilsrallyn så ja lägger in det här reportaget där oxå*
Det började inte så bra för den ville inte starta när jag skulle fara på morgonen.Problemet löste sej dock efter ett par minuter när jag upptäckte att ja inte satt
tillbaka en tändkabel sen jag kollade tändstiften igår, när den sen väl startade så
var jag så stressad att jag lämnade nycklarna i garagedörren å dörren öppen.
Tur man har snälla grannar som tog hand nycklarna å låste dörren. Sen när jag hämtat upp min medåkare och styrde mot Älvsbyn så gick det rätt så bra,
väglaget var inte det bästa eftersom det var delvis bar väg och det i kombination med
sommardäck och lite konstig variomatic gjorde att det vart en del tvära kast och ryck
när bakhjulen endera tappade eller fick fäste.
Kunde ligga i ungefär 70-80 km/h vilket får anses ganska bra. När sen starten skulle gå så ville den inte starta igen, den här gången var det startläget
på nyckeln som jäklades och start hädanefter skedde med skruvmejsel under huven. I övrigt under rallyt så gick den rätt så bra faktiskt men det börjar bli dags att gå igenom
och fixa upp allt som inte funkar som de ska, tomgång, variomatic, tändningslåset och
annat småfix. Det märks dock att det är en udda bil man kör, väldigt många kom fram och pratade och undrade
om bilen, många tittade en extra gång, tutade eller vinkade när vi kom körandes. Resultatet i rallyt var ganska hyfsat för oss två ungdomar, vi fick 19 av 34 poäng.
Kontrollerna efter vägen var omväxlande och en del ganska svåra. Det var frågor om Volvo
145 Express, gissa bilarna på bilderna, precisionsbackning, minnestest, pricka fälgen med
ett lod fäst i en motorlyft, frågor om motorcyklar och frågor om Norrbotten, totalt 7 kontroller. Totalt medverkade 77 bilar och det var väldigt varierat startfält.
Jag måste säga att jag är riktigt nöjd över dagen, Tjorven gick över förväntan trots lite småstrul
och vi vart inte stående efter vägen.
*Edit: Såg nu att det fanns en flik om veteranbilsrallyn så ja lägger in det här reportaget där oxå*
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tidigare 52147