Sida 7 av 7

NL regade utan övrig data (181012)

Postat: 14 okt 2018 17:41
av torsten
Råkat ramla på några tidigare okända Kalmar Daf 441 med 850cc motor i NL registret där jag saknar chassinummer och bilder. Kanske någon kan hjälpa?

BA-03-05, 710402 första regdatum i NL
BA-03-11, 710312
BA-03-19, 711025
BA-03-29, 710324

Re: NL regade utan övrig data (181012)

Postat: 06 jan 2019 14:30
av HKC616
torsten skrev:
14 okt 2018 17:41
Råkat ramla på några tidigare okända Kalmar Daf 441 med 850cc motor i NL registret där jag saknar chassinummer och bilder. Kanske någon kan hjälpa?

BA-03-05, 710402 första regdatum i NL
BA-03-11, 710312
BA-03-19, 711025
BA-03-29, 710324
Jag har tyvärr inte någon bild på efterfrågade bilar men jag har även uppmärksammat att det verkar finnas två olika nummerserier, AV-12-XX och BA-03-XX. Hur många kan det ha exporterats nya till Holland?

Om man misstänker att det har varit en obruten följd med Tjorven på de två olika serierna så får jag det till 72 möjliga, 46 i serien AV (AV-12-05 - AV-12-50) och 26 i serien BA (BA-03-04 - BA03-29).

Vad tror ni övriga om antal som exporterats nya till Holland?

/Fredrik

Re: KALMAR NL kavalkad

Postat: 06 jan 2019 22:55
av torsten
Har någon gång skannat NL registret betr AV-12-00 till -99. Serien verkar vikt för Tjorven men högsta kända nummer är AV-12-50. Samma med serie BA-03, men den har jag bara scannat till -50 Högsta kända nummer är -29. Finns anledning att tro att betydligt fler än 50 stannat i Holland.

Re: KALMAR NL kavalkad

Postat: 09 jan 2019 08:42
av koerts
50 enheter importerades ursprungligen till Nederländerna.

http://daf.structurecloud.nl/

Här är en länk till det som fortfarande är registrerat i Nederländerna
men det finns lite mer inte allt är redan registrerat