Blå Tjorven i Kil

Här kan du presentera din eller någon annans Tjorven, gärna med bild och information om bilen.
Kategoriregler
För att det enkelt ska gå att hitta det man söker efter är det viktigt att ge mycket och relevant information i inläggen. Registreringsnummer måste anges utan mellanslag för att de ska gå att söka på t.ex HKC616.
lennart
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 nov 2009 13:59
Ort: Kil
Kontakt:

Blå Tjorven i Kil

Inlägg av lennart »

Kul att det blivit ett Forum för oss Tjorvenägare. Skall bli spännande att följa inläggen.
Bilden visar min blåa Tjorv med chassienr: 50003 Den ser skaplig ut, men det behövs en del mekande innan jag kan besiktiga.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Stellan
Inlägg: 4
Blev medlem: 19 nov 2009 17:23
Ort: Göteborg

Re: Blå Tjorven i Kil

Inlägg av Stellan »

Ett helt fantastiskt fordon, jag hade gärna haft en Tjorv själv...men det kanske kommer :)
Jag är lite nyfiken på din Tjorv Lennart, det är ingen vanlig postbil väl?

Stellan
lennart
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 nov 2009 13:59
Ort: Kil
Kontakt:

Re: Blå Tjorven i Kil

Inlägg av lennart »

Min Tjorv var privatsåld, kom i trafik i nov 1969 först hos Allmänna Rörlednings AB i Stockholm, där blev den kvar till oktober 1973 då den fick en privatperson som ägare. Sedan bytte den ägare ett antal gånger, div bilföretag och privatpersoner ägde bilen tills den 1979 i april kom till Skarabergs Smide. SMENS i Skara, ett åkeri och entreprenadföretag.
Den användes en tid som servicebil vid företaget, en renovering påbörjades, tanken var att ha den som firmabil och reklampelare för företagets ärenden och småkörningar. Renoveringen slutfördes aldrig och i jan. 2005 blev jag ägare till den "Blå Tjorven i Kil"
lennart
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 nov 2009 13:59
Ort: Kil
Kontakt:

Re: Blå Tjorven i Kil har fått ny ägare

Inlägg av lennart »

Min Blå Tjorven har fått ny ägare. Redan under sommaren bestmäde jag mig för att hitta en ny ägare till min Blåa Tjorv. Det var med visst vemod, bilen är den äldste som finns bevarad, ch. nr 3 (50003) och var från början avsedd för den civila marknaden. Mitt mål var att hitta en seriös köpare som inte sålde den vidare och helst inte till utlandet. Nu blev det en perfekt lösning, Urban Jonsson en god vän till mig, stor veteranentusiast med eget privat Volvomuseum tog hand o Tjorven, den blir kvar här i Kil och hamnar i mycket gott sällskap.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 nov 2009 21:23
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Blå Tjorven i Kil

Inlägg av Johan »

Härligt å höra att den tas hand om av en entusiast
Tidigare 52147
Bild
Skriv svar

Återgå till "Presentation, galleri / Presentation, gallery"