5st Tjorvar i Falun.

Här kan du presentera din eller någon annans Tjorven, gärna med bild och information om bilen.
Kategoriregler
För att det enkelt ska gå att hitta det man söker efter är det viktigt att ge mycket och relevant information i inläggen. Registreringsnummer måste anges utan mellanslag för att de ska gå att söka på t.ex HKC616.
Vabis
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 nov 2009 13:29
Ort: Båstad

5st Tjorvar i Falun.

Inlägg av Vabis »

Här är några bilder på min samling av (orenoverade) Tjorvar, som jag har stående i Falun. Måste nog sälja av dom då grannarna slutat prata med mej och bara ser grymma ut när jag kommer dit, samt att jag flyttat 70 mil söderut, så är det inte så lockande att släpa med alla bilarna ända till Skåne! Prisidéer 1000-5000kr beroende på skick och kompletthet mm. Info om dom:

Från Vänster:

50212 Enbart Ram, och 50306 Ram plus en halv kaross (Kanske nåt att bygga en Cab av?)

51117 KVD-441B Den enda av bilarna jag faktiskt kört med, och samtidigt min 1:a Tjorv, gav mersmak, tills en vevstake kom ut genom blocket, dock i rätt bra skick i övrigt. Köpte den i Leksand. (CSP-664)

50098 Verkstadstation-K (Ja den heter så!) En väldigt tidig Tjorv, har varit Rosa från början, troligen samma bil som finns i Kalmar-brochyren, då ägd av Hurtigs Konditori i Stockholm. Jag köpte den i Skövde. (DCW-830)

50325 KVD-441 En Tjorv som alltid varit privatägd, hittade den i de djupa skogarna i norra Värmland. Detta är en äkta "Delivery" med igenlagda sidorutor där bak. (EFB-414)

51777 KVD-441C Denna Postbil har gått på en Ö i Stockholms Skärgård och släpades i land en gång i tiden när isarna fortfarande bar i skärgården på vintern. Jag köpte den i Avesta. Saknar tyvärr såväl papper som motor, men har många trevliga Post tillbehör. (DHF-286)

52045 KVD-440C En Postbil i rätt bra skick, ganska komplett, men saknar oljetryck (?) sa tidigare ägaren. Köpte den i Vrena i Södermanland för rätt länge sedan. (AOF-806)

Info: "C" bakom modellbeteckningen betyder "Krokodilkäft-baklucka" dvs. en 2-delad baklucka, till skillnad från de tidiga modellerna's enkla bakdörr. Siffrorna före beskrivningen av modellerna är Chassie-numret som alltid börjar på 5....
DSC00305_Tjorvarna-på-sin-nya-plats.JPG
DSC00309_Tjorvarna-på-sin-nya-plats.JPG
DSC00317_Tjorvarna-på-sin-nya-plats.JPG
DSC00293_Sverkers-Tjorvar-flyttas.JPG
PS! Kontakta mej gärna på mail: <boarparn@gmail.com> om du vill veta mer om bilarna, eller kanske även köpa någon! OBS! Bra pris om du köper allihopa i klump! :mrgreen:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 nov 2009 21:23
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: 5st Tjorvar i Falun.

Inlägg av Johan »

Åh så fint med Tjorvarna uppradade sådär. Jag hoppas att någon/några är villiga att ta hand om dessa bilar.
Det värsta vore om dom åkte på skroten allihopa.

Jag var nyss och "räddade" två Tjorvar som skulle åka på skroten om inte nån hämtade dom innan snön kom. Dom var inte alls i bra skick men hade papper och verkade hyfsat kompletta.
Tycker det är så otroligt viktigt att rädda så många som det bara går för det blir bara mindre med delar kvar och även kompletta bilar.
Tidigare 52147
Bild
Skriv svar

Återgå till "Presentation, galleri / Presentation, gallery"