Museidag i Gävle 140920

Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Re: Vi som var med

Inlägg av torsten »

Till slut blev vi 4 Tjorvar och 5 tjorvenägare. Superväder och ett supergäng. Otrolig tur med vädret, Söndagsvädret var inte nådigt här på östkusten med åska och uppåt 100 mm regn. Philips Tjorv blev tvåa i Best in show, en verklig prestation bland alla amerikanare. Så han får börja kavalkaden. Det blir bilbilder då tjorvenägare inte tycks fastna i digitala minnen
Philips prisvinnare.jpg
Annas.jpg
Pers.jpg
Torstens med forumflaggan.jpg
Jans P1800 Jensen.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Personlig rapport

Inlägg av torsten »

Startade den 19nde då jag hade 26 mil framför mig och övernattade på B&B Fyran i Gävle. Mycket trevlig dag här på Järnvägsmuseets största "jippo", med ett superbt Tjorvengäng.Kommer i separat inlägg.
På Neda 140919.jpg
Nohab 1914, Sveriges största.jpg
Man ska ha husvagn.jpg
Trevligt med moppe.jpg
HY Husbil.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Dagens clou, KALMAR TJORVEN

Inlägg av torsten »

Dagen började med att min navigator dog en halvmil från museet. Jag som aldrig varit i Gävle irrade och irrade men lyckades ändå komma fram som nästsist. Gratis för utställare och museet bjöd på lunch och rundtursbiljett i Gävle med tåg. Tack för ett utmärkt arrangemang. Vi avslutade med Tjorvencruising i Gävle. Någon gemensam pizza blev det inte, lika bra då det började skymma innan jag var hemma.
Vi som var med.jpg
Akterspeglar.jpg
Cruising Gävle 140920.jpg
Efter avslutad cruising.jpg
Sorti.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
HKC616
Inlägg: 1664
Blev medlem: 31 okt 2009 14:53
Ort: Moheda

Re: Museidag i Gävle 140920

Inlägg av HKC616 »

Tack för inläggen Torsten och tack även för jobbet med träffen Torsten och Philip. Tack till Anna, Jan och Per också, snyggt jobbat alla. Synd att ni inte blev fem Tjorvar.

Jag hade planer på deltagande på något sätt men lyckades bara få med en flagga och några dekaler.

Ni måste kontakta biltidningarna och berätta om träffen.

/Fredrik
Namn: Fredrik Nilsson
Ägare till:
HKC616
CKJ666
DMO190 fd GMJ210
CNR370
DRW087
OHD14W fd DAZ225
CSJ294
50687 fd ELJ330
52091 fd DCC735
50012
Tidigare:
ALA167-såld
51800 fd DCC844-skrotad
51782 fd FHL739-skrotad
FRY181-såld
Användarvisningsbild
Jacob
Inlägg: 258
Blev medlem: 25 jul 2011 01:46
Ort: Marieholm, Skåne

Re: Museidag i Gävle 140920

Inlägg av Jacob »

Kul!
/J:-)
"Post Punk" hotrod Tjorven (se projekttråd)
Andra bilar: 1980 Citroën GSA, 1966 folkabuss, 1951 Tatraplan (bara luftkyld boxer, så klart!)
Användarvisningsbild
basse
Inlägg: 495
Blev medlem: 19 aug 2013 16:47
Ort: Söderhamn

Re: Museidag i Gävle 140920

Inlägg av basse »

Tack för dagen! Dessutom blev vi ju inbjudna till en utställning i början av maj som ska vara i Sandviken :D

/Philip
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Namn: Philip Andersson
Ägare till: KVD 400 -64 10001 ERC443, KVD 400 -65 10002, Tjorven 50087 440 -69 (halvan), Tjorven 441 -69 GPW936, Tjorven 441 -69 BYH269, Tjorven 441-B -70 GFN535, Tjorven 440-H -70 (75) HFF847, DAF 66 -74 HNY018, DAF 750 -62
Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Re:Sandviken maj 2015

Inlägg av torsten »

Kompletterar Philips bild av deltagarna
Per.JPG
Boka in Sandviken redan nu Fredrik. Och Philip sin postalligator. Jag har ändrat mig; kommer om jag kan. Jan, jag skall kolla om jag har något udda kopplingsbelägg, Det räcker väl med några eller 1 åt dig? Men jag anlöper inte Tjorvhemmet förrän i mitten/ slutet på oktober. Väl mött i Sandviken

PS. Den sportiga familjen Larsson (2 Tjorvar) har 4 st Itera, alla olika, för gemensamma utflykter. Strongt.
(Jag kan ju inte vara sämre men har bara en)
Itera och Tjorven i mailformat.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av torsten den 26 sep 2014 19:57, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Re: Museidag i Gävle 140920

Inlägg av torsten »

Museets tack till utställarna och länk till Classic motors reportage. Inte en prick om Tjorven Lämna gärna kommentarer så jag kan svara vad vi tyckte

Årets museidag Finare Förr med tema restaurering och nostalgi lockade drygt 3 200 besökare.
Den här gången var vädret på vår sida och hela museiområdet och fordonsmagasinet fylldes med glada intresserade besökare och utställare.

Så här några dagar efter arrangemanget vill jag skicka er alla ett STORT tack för ett fint samarbete och passa på att uppmana er att inkomma till mig med feedback, ris som ros mottages tacksamt.
För några av er var det första gången vi gjorde ett arrangemang tillsammans, för andra var den kanske snarare ett i mängden. Med era tankar om arrangemanget kan vi jobba vidare och utveckla det vi gör.

Inför 2015 laddar vi med två jubileum:
- Lördag den 23 maj firar Sveriges Järnvägsmuseum 100 år
Då blir det sekelskifteskänsla på museet och vi kommer att visa upp de riktigt gamla tågen.
- Helgen 12-13 september firar vi elektrifiering av järnvägen 100 år
Fokus på elfordon och långväga besök av schweiziska loket ”krokodilen”
Lördagen blir här museidagen med aktiviteter på området och söndagen säljs biljetter till resor med olika tåg.

Motorsöndagarna kommer även finnas med under sommaren 2015 och vi planerar för att ha lite extra nostalgikänsla på området den första motorsöndagen för sommaren.
Jag återkommer med info om det under hösten så att ni inte missar nästa års motorträffar.

Ta er tid att svara på tre korta frågor för att avsluta arbetet med årets museidag:
Vad var bra med dagen:

Hur var förberedelser och information:

Vad bör vi tänka på inför framtida evenemang:

Slutligen en länk till Classic motors reportage från dagen:
http://www.classicmotor.se/artiklar/art ... bildextra/
Användarvisningsbild
tjorvenadmin
Site Admin
Inlägg: 67
Blev medlem: 24 okt 2009 19:48
Ort: Moadhe
Kontakt:

Re: Museidag i Gävle 140920

Inlägg av tjorvenadmin »

Ett mail eller två till de större biltidningarna vore nog ändå befogat då de inte verkar förstå storheten i att fyra Tjorven samlas på en och samma plats SAMTIDIGT (när de ändå är på plats, läs Classic Motor). Klassiker nappade och förde in en liten artikel efter träffen i Växjö förra året.

/Tjorvenadmin
Användarvisningsbild
marta_15
Inlägg: 26
Blev medlem: 01 jul 2010 20:53
Ort: Uppsala

Re: Museidag i Gävle 140920

Inlägg av marta_15 »

Det var verkligen en jättetrevlig dag i Gävle! :)
Så kul att cruisa med Tjorvarna! Och grattis Philip till priset!
Torsten, pappa hälsar att han behöver 8 st belägg. Förhoppningsvis kommer hans nytillverkade nästa vecka.
Och då borde vi kunna komma med båda Tjorvarna till Sandviken nästa år :)
Anna / Uppsala
Skriv svar

Återgå till "Träffar & rallyn 2014"