Framfusig eller inte?

Här diskuteras lite av varje med Tjorvenanknytning
Basberoende
Inlägg: 26
Blev medlem: 30 maj 2014 07:57
Ort: Växjö

Framfusig eller inte?

Inlägg av Basberoende »

Hallå samtliga.

Hur pass framfusig ska man vara egentligen när det gäller Tjorven? Vet om ett ställe där det står minst 2 stycken gula Tjorven och dom har stått på samma ställe under flera års tid. Spanar som en hök varje gång man kör förbi om man ser någon ute i trädgården där dom står. Ska man vara så fräck så man knallar fram och knackar på istället? Vill ju inte att dom går förlorade.
Namn: Emil
Ägare till: HDX330 chassinr: 51566 KVD 440-G
Övriga fordon: V70 D5 AWD -07, Volvo T22 med andningshjälp
Användarvisningsbild
Jacob
Inlägg: 258
Blev medlem: 25 jul 2011 01:46
Ort: Marieholm, Skåne

Re: Framfusig eller inte?

Inlägg av Jacob »

Generellt skulle jag vilja säga: Det är bara att knacka på!
Min erfarenhet är att de bara blir glada. Antingen får de snacka med någon om något de är intresserade av, eller så får de chansen att bli av med något de inte längre vill ha. (Det finns säkert undantag, men jag har ännu inte stött på några.)

Om de bilarna du nämner står i Uråsa så har jag gjort just precis det:-) Så nu förhandlar jag (och Fredrik, alias HKC616) om köp av i alla fall delar därifrån.
Han har en komplett Tjorven med papper och två Tjorven i delar. På kompletta bilen med papper sitter dock motorn fast.
Det är möjligt att Fredrik och jag åker dit nästa helg. Om du är intresserad av t.ex. den hela bilen (eller något annat) så kontakta mej (tel 0733 242 141) så kan vi kanske snacka ihop oss och åka dit alla tre? Jag tror han blir glad ju mer han blir av med.
/J
"Post Punk" hotrod Tjorven (se projekttråd)
Andra bilar: 1980 Citroën GSA, 1966 folkabuss, 1951 Tatraplan (bara luftkyld boxer, så klart!)
Basberoende
Inlägg: 26
Blev medlem: 30 maj 2014 07:57
Ort: Växjö

Re: Framfusig eller inte?

Inlägg av Basberoende »

Jacob skrev:Generellt skulle jag vilja säga: Det är bara att knacka på!
Min erfarenhet är att de bara blir glada. Antingen får de snacka med någon om något de är intresserade av, eller så får de chansen att bli av med något de inte längre vill ha. (Det finns säkert undantag, men jag har ännu inte stött på några.)

Om de bilarna du nämner står i Uråsa så har jag gjort just precis det:-) Så nu förhandlar jag (och Fredrik, alias HKC616) om köp av i alla fall delar därifrån.
Han har en komplett Tjorven med papper och två Tjorven i delar. På kompletta bilen med papper sitter dock motorn fast.
Det är möjligt att Fredrik och jag åker dit nästa helg. Om du är intresserad av t.ex. den hela bilen (eller något annat) så kontakta mej (tel 0733 242 141) så kan vi kanske snacka ihop oss och åka dit alla tre? Jag tror han blir glad ju mer han blir av med.
/J

Du har PM ;)
Namn: Emil
Ägare till: HDX330 chassinr: 51566 KVD 440-G
Övriga fordon: V70 D5 AWD -07, Volvo T22 med andningshjälp
Skriv svar

Återgå till "Allmänt / General"