Ombyggnads/Renoveringstävling 2014!?

Nyheter och information som rör fordonshobbyn och Tjorven samt driftinformation för forumet.
Användarvisningsbild
tjorvenadmin
Site Admin
Inlägg: 67
Blev medlem: 24 okt 2009 19:48
Ort: Moadhe
Kontakt:

Ombyggnads/Renoveringstävling 2014!?

Inlägg av tjorvenadmin »

Tänkte kolla intresset för en ny tävling av lite större mått än tidigare. Tanken är i första hand att "trigga igång" objekten som bara står och väntar på att få komma ut på vägarna igen, registrerade som oregistrerade. Tävlanden kan bestå av nedan.

1: Bästa renovering 2014.
2: Coolaste bygge 2014. (Obs bara seriösa byggen där inga Tjorvar kommer till skada i onödan)
3: Största Tjorvenprestation 2014.

Priset till vinnaren mer än äran är väl inte bestämt ännu och kanske beror på vilken gren som vinner. Tips mottages gärna, medelhavsresor och liknande räcker inte budgeten till kanske mer åt taxiresa till flygplatsen.

Tävlingssugna får anmäla sig här i tråden och när vi summerar vid årets slut blir det en omröstning av medlemmarna som utser vinnaren. Helst bör det vara minst två olika tävlanden. Samma person kan anmäla sig till flera grenar. Byggen och renoveringar skall kunna följas här på forumet. Redan påbörjade objekt kan vara med men skall färdigställas under 2014.

Tips mottages gärna också på själva tävlingsupplägget som inte heller det är spikat helt ännu.

/Tjorvenadmin
Användarvisningsbild
Jacob
Inlägg: 258
Blev medlem: 25 jul 2011 01:46
Ort: Marieholm, Skåne

Re: Ombyggnads/Renoveringstävling 2014!?

Inlägg av Jacob »

Det låter kul! Ser fram emot fler Tjorven på vägarna!

Jag är själv sån att jag är väldigt hjälpt av att sätta upp en konkret tidsfrist. Jag är antagligen inte ensam om det, så en liten "tävling" kunde nog funka som en sporre.

En tanke kring tidsfristen: Nyår kanske inte är bästa deadline för en bilrenoveringstävling. Man renoverar och bygger ju normalt på vintern för att bli klar till sommaren. Så kanske fristen skulle vara i typ slutet av augusti, dvs för den prisvärdaste renoveringen som kommer ut under åksäsongen 2014? (En bil som inte är klar i augusti kommer sällan ut förrän sommaren efter.)

Finns det kanske någon lämplig träff i augusti/september som man kan ha som mål att kunna ta sej till i sin Tjorven? Det skulle nog fungera som en extra sporre. (Även om närvaro väl inte ska vara något krav för tävlingen.)

Eller?

Jag tror nog också att priset bör vara mer än äran för att ge oss prokrastinerare riktig eld i baken.
Men kanske det räcker med en "tävlings-tråd" här på forumet där deltagarna kan rapportera större framsteg och på så vis peppa varandra? Nu bara brainstormar jag.....

Jag tror på en social dimension i det hela. Varför inte ordna en Tjorven-träff (kanske i samband med en annan större träff) där ett mål också kan vara att samla så många Tjorven samtidigt som möjligt? (Kanske slå på stortrumman och försöka lura hit några Nederländare?)

Förra året så anordnades den första svenska Tatra-träffen på decennier (i Hedemora). Jag slet som en tok för att bli klar med min Tatraplan till dessa (helt utan någon tävling). Jag misslyckades, men jag hade inte kommit ens halvvägs om det inte var för den träffen. Det kom till slut fem bilar, varav två från Danmark (plus en lastbil och minst sex Tatra-ägare som inte fått sina bilar klara). Det blev så lyckat att vi ska ordna en träff i år också. Då ska min vara klar.

Går det att samla fem (eller fler) Tjorven i år tro?
/J
"Post Punk" hotrod Tjorven (se projekttråd)
Andra bilar: 1980 Citroën GSA, 1966 folkabuss, 1951 Tatraplan (bara luftkyld boxer, så klart!)
Användarvisningsbild
tjorvenadmin
Site Admin
Inlägg: 67
Blev medlem: 24 okt 2009 19:48
Ort: Moadhe
Kontakt:

Re: Ombyggnads/Renoveringstävling 2014!?

Inlägg av tjorvenadmin »

Tack Jacob! Många bra förslag och idéer, Det där med att anordna en Tjorventräff i anslutning till ett annat större evenemang är nog det som skulle kunna få det hela att klaffa.

Bra idé också med att kolla med Holland, någon som har kontakter?

Fler tips och förslag mottages tacksamt.

/Tjorvenadmin
Användarvisningsbild
basse
Inlägg: 495
Blev medlem: 19 aug 2013 16:47
Ort: Söderhamn

Re: Ombyggnads/Renoveringstävling 2014!?

Inlägg av basse »

Vilken stad ska vi vara i?
Jag kan ta mig till Gävle och kanske Uppsala/Stockholm (beror på om jag hittar ett billigt släp). Isåfall blir det BYH som jag kommer med (om den är körklar).


/P
Namn: Philip Andersson
Ägare till: KVD 400 -64 10001 ERC443, KVD 400 -65 10002, Tjorven 50087 440 -69 (halvan), Tjorven 441 -69 GPW936, Tjorven 441 -69 BYH269, Tjorven 441-B -70 GFN535, Tjorven 440-H -70 (75) HFF847, DAF 66 -74 HNY018, DAF 750 -62
Skriv svar

Återgå till "Viktig information & nyheter / Important information & news"