Sida 2 av 3

Julnöt

Postat: 27 dec 2013 10:32
av torsten
"Atrappen" har bara markerad skärning för motorhuv. Dessa bilar var de sista svenska som hade en förr så viktig teknisk detalj. Bilägger den bästa bild jag har på en plåttjorv, så får Danmark vara med också. Det finns mer att leta efter.
Tjorven F5308 - 1966.jpg

Re: Projekt Tjorven 50 år i dag, 131218

Postat: 27 dec 2013 11:14
av HKC616
Haha...De gick att veva igång?

/Fredrik

Re:Julnöt

Postat: 02 jan 2014 17:45
av torsten
Fler skillnader mot atrappen: Stötfångare lägre ner, dörruta lägre ner i linje med sidofönster, dörrhandtag högre upp, bär/styrlist för skjutdörr, grill avfasad upptill. Fler skillnader?????????????

Re: Projekt Tjorven 50 år i dag, 131218

Postat: 02 jan 2014 19:15
av basse
Baklyktorna

Re: Projekt Tjorven 50 år i dag, 131218

Postat: 02 jan 2014 19:17
av basse
Formen på bak stötfångaren är rund på den färdiga och kantig på preprototypen

Re:Julnöt

Postat: 02 jan 2014 23:41
av torsten
Originalhäck på plåttjorv
KVAB T 5198 bak.jpg

Re: Projekt Tjorven 50 år i dag, 131218

Postat: 03 jan 2014 01:08
av basse
Stötfångaren är inte delad

Re: Projekt Tjorven 50 år i dag, 131218

Postat: 03 jan 2014 01:10
av basse
Tror det är ett tank lock bak och dörrarna går inte lika långt ner.

Re: Projekt Tjorven 50 år i dag, 131218

Postat: 15 jan 2014 02:43
av Jacob
Hur många av plåt-Tjorvarna finns kvar?
/J

Re: Projekt Tjorven 50 år i dag, 131218

Postat: 15 jan 2014 09:15
av torsten
Jacob skrev:Hur många av plåt-Tjorvarna finns kvar?
/J
4 kända:Bilden ch.nr 10015 privatägd, Postmuseet 2st. Tekniska museet 1st.
Ut och leta kamrater.
Pärlrallyt 2005.jpg