FDN063 Journey

Har Du något projekt på gång eller har dokumenterat något du fixat på din Tjorven, dela med dig här.
Tom Gustafsson
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jan 2017 17:09
Ort: Karlskoga

FDN063 Journey

Inlägg av Tom Gustafsson »

Har gått och skaffat min första tjorven nu. Jag hittade henne i ett ställe som hette stjärnhov men hon var tyvärr inte så komplett som de sades. När jag kom hem och började att kolla igenom allt så märkte jag snabbt att allt hade bara slängts in huller om buller så ingenting var i ordning tyvärr. Men när jag tittade vidare i fram så visade sig att även viktiga saker inte följde med, Växelspaksreglaget och handbromsen fanns inte att finna någonstans och stålskenorna till båda dörrarna var puts väck de med. Detta har gjort att projektet redan stannats upp tyvärr men jag har stora planer för denna tjorv om jag kan få henne rullande igen. Jag hade bland annat tänkt att täcka insidan av henne med manga (japanskt tecknade serier) sen hade jag tänkt att jag skulle måla nåt motiv på huven samt ha hennes namn på sidan av bilen som jag bestämt ska vara Journey, För detta kommer bli en rejäl resa för att få henne ut på vägarna igen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Namn: Tom Gustafsson Ägare till:
Användarvisningsbild
torsten
Inlägg: 648
Blev medlem: 20 nov 2009 22:33
Ort: Järfälla

Re: FDN063 Journey

Inlägg av torsten »

Trevligt med ytterligare en tjorv på gång. Och välkommen i gänget Tom. I Ditt fall förefaller det enklast att hitta en reservdelstjorv som minst har de delar du saknar. Gör bara en ordentlig genomgång innan. Leo Sand i Filipstad har annonserat ut endel delar här på forumet och hade även några avreggade tjorvar. Att söka del för del lär ta tid. Se Tjorvar säljes här på forumet
Skriv svar

Återgå till "Projekt / Projects"