Sida 5 av 11

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 18 jul 2014 01:06
av HKC616
Lite nya lyktglas idag, nu är det bara huvudstrålkastarna kvar sedan är all belysning klar.
image.jpg
image.jpg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 18 jul 2014 23:44
av Basberoende
Du vet var du eventuellt kan hitta delar till denna Fredrik vid behov.

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 19 jul 2014 10:59
av HKC616
Bra att veta.

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 20 jul 2014 20:26
av HKC616
Igår fixades en sne och lös bakre kofångare. Signalhorn saknades så ett begagnat monterades men för att få det att fungera var jag tvungen att dra en ny jordledning från signalhornet till spaken.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Nya stänkskydd monterades också.

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 27 jul 2014 21:06
av HKC616
Fixade en batterihållare då originalet var helt sönderrostat, plockad från en SAAB 9000.
image.jpg
Provmonterade också fronten med det nya Kalmarmärket. Blev lite sågande och filande för att få den att passa pga det nya staget till kylaren, kommer att behöva flytta spolarbehållaren också.
image.jpg
/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 28 jul 2014 11:36
av torsten
Häftigt. Hålen nere i grillen, e dom för bättre kylning?
Och nog blir Du klar till Gävleträffen?

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 28 jul 2014 12:54
av HKC616
Jo det ser ganska bra ut, hålen är säkert för kylningen. Kylaren sitter lite förskjuten och fronten är borrad/uppkapad precis framför, det är till och med borrat i den svarta grillen.

Gävleträffen: Nu när semestern är över så går det inte att köra dagonattpass så det blir nog värre med det. Motorn skall ur och mellanaxeln monteras, sedan har jag ingen aning om koppling och variomaticens funktion. Därefter är det totalgenomgång av bromssystemet.

Men har funderat på att kanske delta på något annat sätt.

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 29 jul 2014 21:44
av torsten
Är det inte enklare att ta dän Varion för byte mellanaxel? Så har du lätt att kolla växellådan samtidigt?

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 30 jul 2014 06:44
av HKC616
Jag kanske blir tvungen att ta bort variomaticen med. Motorn skall ut pga kontroll av kopplingen som jag misstänker var problemet när den la av.

Tänkte om man kan testa att snurra på ingående axel till variomaticen för att testa funktionen. Det känns och låter ok när man för växelspaken fram och tillbaka.

/Fredrik

Re: Projekt CNR370, alias Luftfartsverket

Postat: 16 aug 2014 20:28
av HKC616
Skruvade dit ett par motorlyftöglor då dessa Renaultmotorer verkar sakna det. Plockades också från SAAB 9000.
image.jpg
image.jpg
/Fredrik