"Postal Pete"

Har Du något projekt på gång eller har dokumenterat något du fixat på din Tjorven, dela med dig här.
Användarvisningsbild
thebear54
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 nov 2011 00:59
Ort: Mount Tabor, Vermont U.S.A.
Kontakt:

Re: "Postal Pete"

Inlägg av thebear54 » 11 dec 2012 12:26

My local machine shop does a wonderful job with re-lining shoes. :)
Bild
The price is very reasonable and they were returned within a week.

I test fitted everything to check for shoe clearance, but it must be taken apart again to align the "leading shoes" as opposed to the "trailing shoes". (they must be in the proper order to work) ;)
Bild
The photo shows the incorrect assembly (Springs are not in the correct holes). 8-)

John
Director DAF Club of America
Director DAF Museum USA

Användarvisningsbild
thebear54
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 nov 2011 00:59
Ort: Mount Tabor, Vermont U.S.A.
Kontakt:

Re: "Postal Pete"

Inlägg av thebear54 » 26 mar 2013 12:06

After a long absence (sorry), I am back with some updates. I needed to locate a new Clutch housing shaft for the Kalmar because the original one had been cut. :roll:
Bild

I came across a problem when this was re-assembled....The bearing I normally use, would not work. The inside diameter was too large and purchasing a proper one was too expensive (they are selling for 98,00 Euro each in Holland).
Bild
The inside diameter on a SKF 6305 bearing (only cost 27,00 Euro) is 25mm, the shaft is 22mm. :( :(

The solution: A 22mm to 25mm Bronze Reducing Bushing!!
Bild
Bild
Now the new Bearing fits perfectly. :D :D

Finally I can get the Clutch assembly back on the motor...
Bild

The final bearing used is an SKF 6305-2RS1 (double rubber sealed).
98,00 Euro verses 27,00 Euro....which will you use?? :lol:

Hans
Director DAF Club of America
Director DAF Museum USA

Användarvisningsbild
thebear54
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 nov 2011 00:59
Ort: Mount Tabor, Vermont U.S.A.
Kontakt:

Re: "Postal Pete"

Inlägg av thebear54 » 05 apr 2013 13:06

Motor is almost ready to back in now.....I am VERY close. :D
Bild

Bild

John
Director DAF Club of America
Director DAF Museum USA

Användarvisningsbild
thebear54
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 nov 2011 00:59
Ort: Mount Tabor, Vermont U.S.A.
Kontakt:

Re: "Postal Pete"

Inlägg av thebear54 » 19 apr 2013 10:56

:) :D :) :D

Bild

:D :) :D :)
Director DAF Club of America
Director DAF Museum USA

Användarvisningsbild
thebear54
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 nov 2011 00:59
Ort: Mount Tabor, Vermont U.S.A.
Kontakt:

Re: "Postal Pete"

Inlägg av thebear54 » 24 apr 2013 10:06

Just a few more progress photos....

Bild
Test fitting the front panel so a lower grille could be installed properly.

Bild
Finished the 12 volt wiring and have bolted a 12 volt Voltage Regulator to the bulkhead panel. I will soon find out if this was accomplished correctly. ;) First I need to wait for an exhaust pot (coming from DAFHobby) and do the wires on the Dashboard.

Bild
Since the weather is finally getting warm I decided to glue the rubber to my new windshield (Thanks again Ronny). Hopefully that will be installed this week. :)

John
Director DAF Club of America
Director DAF Museum USA

Användarvisningsbild
thebear54
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 nov 2011 00:59
Ort: Mount Tabor, Vermont U.S.A.
Kontakt:

Re: "Postal Pete"

Inlägg av thebear54 » 26 apr 2013 10:59

Bild

:D :D :D :D

Link to all my Kalmar photos: http://picasaweb.google.com/10106423547 ... DAFKalmar#

John
Director DAF Club of America
Director DAF Museum USA

Användarvisningsbild
thebear54
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 nov 2011 00:59
Ort: Mount Tabor, Vermont U.S.A.
Kontakt:

Re: "Postal Pete"

Inlägg av thebear54 » 03 maj 2013 23:38

Does any have a good clear (and large) Electrical schematic for a type 1 Kalmar. I found one on Sverker's photo album page but it is so small it will not print properly.

I am desperate and need help because the wires have been so badly changed that I need to trace EVERY wire.

John


Någon gör har en bra tydliga (och stora) elektriska Principschema för en typ 1 Kalmar. Jag hittade en på Sverker's photo albumsida men det är så liten att det inte skrivs ut ordentligt.

Jag är desperat och behöver hjälp eftersom ledningarna har ändrats så illa att jag måste spåra varje tråd.

John
Director DAF Club of America
Director DAF Museum USA

Användarvisningsbild
HKC616
Inlägg: 1420
Blev medlem: 31 okt 2009 14:53
Ort: Moheda

Re: "Postal Pete"

Inlägg av HKC616 » 04 maj 2013 10:08

Check this out, maybe it can help you: viewtopic.php?f=20&t=216

/Fredrik
Namn: Fredrik Nilsson
Ägare till:
HKC616 51686
CKJ666 51029
DMO190 51171
CNR370 51026
DRW087 50597
FRY181 51025
51160 fd DAZ225, 51782 fd FHL739, 50687 fd ELJ330, 52091 fd DCC735.
Tidigare: ALA167-såld, DCC844-skrotad.

Användarvisningsbild
thebear54
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 nov 2011 00:59
Ort: Mount Tabor, Vermont U.S.A.
Kontakt:

Re: "Postal Pete"

Inlägg av thebear54 » 04 maj 2013 13:24

Thanks Fredrik....That helps somewhat because it is a type 2 schematic. At least I could expand the schematic to build a larger one. :)

One question: How does this word translate to english: branslematare

Hans (John)
Director DAF Club of America
Director DAF Museum USA

Användarvisningsbild
HKC616
Inlägg: 1420
Blev medlem: 31 okt 2009 14:53
Ort: Moheda

Re: "Postal Pete"

Inlägg av HKC616 » 04 maj 2013 17:12

28 Bränslemätare = Fuel gauge. I think that is it the sensor in the gas tank, but im not sure.

/Fredrik
Namn: Fredrik Nilsson
Ägare till:
HKC616 51686
CKJ666 51029
DMO190 51171
CNR370 51026
DRW087 50597
FRY181 51025
51160 fd DAZ225, 51782 fd FHL739, 50687 fd ELJ330, 52091 fd DCC735.
Tidigare: ALA167-såld, DCC844-skrotad.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare